miercuri, 12 martie 2008

Cronica de film - City of angels

“Orasul ingerilor” este un film regizat de Brad Silberling, avandu-i ca scenaristi pe Wim Wenders, Peter Handke si Richard Reitinger. Desi a fost nominalizat la mai multe premii cinematografice, printre care si Oscar, criticii considera ca filmul este depresiv, neoriginal si plictisitor. Intr-adevar are o parte depresiva dar in mod sigur este original si deloc plictisitor.Odata ce vezi scenele frumoase si background-ul, cu culori frumoase, vii si asculti sunetul perfect (cu contributia celor de la U2, Sarah McLachlan si hitul surspriza “ Iris” de la Goo Goo Dolls) atentia este deja captata, ramane doar sa te destinzi si sa il urmaresti. Inspirat de modern si clasic in acelasi timp, trailer-ul implica o poveste de dragoste intre Maggie si Seth , respectiv Meg Ryan si Nicholas Cage, actorii principali. Seth este un inger care vegheaza asupra Los Angeles-ului. Acesta incepe sa simta ca meseria sa este din ce in ce mai grea, dupa ce se indragosteste de Maggie, o frumoasa doctorita cardiolog. La randul ei Maggie devine interesata de Seth si ca urmare, faptul ca el este nemuritor incepe sa fie mai mult un dezavantaj decat un atu, ceea ce duce la dificila alegere intre nemurirea cereasca si dragostea pamanteana. In final acesta alege dragostea pamanteana insa dupa o noapte petrecuta la o cabana cu Maggie aceasta moare intr-un accident de masina si Seth ramane singur. Atitudinea lui insa surprinde prin faptul ca acesta este totusi multumit ca a avut ocazia sa fie cu ea. Filmul are si cateva elemente cu nuanta comica. Una dintre acestea este atunci cand Seth vine pe pamant sa ia sufletul unei fetite. Ca de fiecare data acesta intreaba ce i-a placut cel mai mult pe pamant. Fetita raspunde sec, simplu: pijamalele. In final, o nostalgie aparte te cuprinde atunci cand, inainte sa moara, Maggie ii spune lui Seth ca in momentul in care o vor intreba si pe ea ce i-a placut cel mai mult pe pamant aceasta va raspunde: Seth.
Este un final trist , surprinzator, specific genului de film: fantezie/ dragoste/ drama. Aceasta poveste de dragoste se regaseste printre preferatele multor persoane datorita elementelor fantastice. Este inspirata din capodopera germana 'Wings of Desire' (Der Himmel über Berlin, in original). "City of angels" readuce in imaginatia muritorilor mitul Zburatorului.